måndag, juni 25, 2007

Hälsning från magen!

Har ni läst om vår vilsekörning i Växjö i helgen? När vi för tredje gången på en kort stund satt vid ett rödljus och blängde på den där skylten med namnet Araby kände jag plötsligt ett bubbel i magen! Och så kom det igen och igen. Och det var så underbart att känna det där första sprattlet som påminner om att det faktiskt finns en anledning till att min mage har blivit så trind. Välbekant kändes det också. Jag har funderat mycket på och försökt minnas hur det kändes när Filip gjorde sig påmind första gångerna men det jag minns mest från tiden med honom i magen är de rumlande rörelserna i slutet av graviditeten när man trodde huden skulle sprängas om den där lilla hälen sträckte på sig en gång till.

Men när jag nu för första gången kände det försiktiga sprattlet var det så otroligt välbekant. Glädjen över och kärleken till vårt nya lilla knyte spred sig med värme i bilen. Plötsligt var vår vilsekörning nästintill komisk och vi missade säkert ett antal alternativa vägar där vi nu i stället satt och drömde om vår lill* i magen.

Dagen till ära bjuder jag på en rykande färsk magbild. Det var i vecka 17 också med Filip som vi började ta magkort varje vecka. Jag kan efter bildjämförelser avslöja att den storlek min mage har i dag, hade den i början av augusti för två år sedan... Gulp. Erik mumlade något om tvillingar häromdan. Och sen trillingar. Själv tror jag mest på att vi är lite felräknade eller att jag helt enkelt bara råkar vara modell större den här gången.


(Psst! Någon mer än jag som har funderat över var man ska göra av händerna på den här typen av bilder? Ser ju urfånigt och väldigt bestämt ut att ha dem som jag men samtidigt ser man ut som en hösäck om man låter dem hänga fritt...)

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åhhh vilken fin mage!!! =)
Det sägs ju att man blir större snabbare med andra barnet!

tisdag, juni 26, 2007 6:42:00 em  
Blogger Isabelle said...

Gud vilken mammamysig mage! Den ska du bära stolt! Jag har aldrig ännu känt mig sugen eller redo på en till men när jag läser dina små inlägg blir jag så där längtansfull när jag blickar tillbaka... på några år så :-) Kramar!

tisdag, juni 26, 2007 8:39:00 em  
Blogger Erica said...

Jättefin!
Problem med var jag skulle göra av händerna hade jag med, kom aldrig på något riktigt bra...

Kramar till er i regnet!

onsdag, juni 27, 2007 10:11:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Åh, fina fina magen! Det är så spännande att ni ska ha en till liten älskling... Och jag tycker definitivt att du hanterar armarna helt rätt. Hösäck är betydligt tristare!

Tack förresten för himla fina ord i min blogg...

Stor kram!

onsdag, juni 27, 2007 4:08:00 em  
Blogger Anna said...

=) Åh, vad snälla ni är!

Hoppas solen skiner på er alla denna söndag!

Kram från mig!

söndag, juli 01, 2007 10:58:00 fm  
Blogger Snäckan said...

Åh där är den ju finaste lilla magen! Blev alldeles rörd av att läsa om de första sprattelrörelserna. Kram på er båda två!

onsdag, juli 04, 2007 12:07:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Hi there! I just wish to give a huge thumbs up
for the great info you have got here on this post.
I will be coming back to your blog for extra soon.

my webpage ... interactive seoul subway system

lördag, juni 08, 2013 11:00:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Whats up! I simply want to give an enormous thumbs up for the great data you might have here on this
post. I will likely be coming back to your blog for extra soon.


My site - semainier a imprimer

tisdag, juni 11, 2013 2:22:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home