söndag, juni 24, 2007

…och smultron det gör jag åt barna

Eller gör och gör. Och jag och jag. Men vi planterade i alla fall jättesmultronbuskar bredvid förrådsväggen förra våren och jisses vad de växer. Både buskarna och smultronen. Det är just nu Filips absoluta favoritställe i trädgården. Så fort han kommer ut börjar ögonen lysa, munnen smacka och han mumlar ”muttron, muttron”, samtidigt som han springer iväg mot de gröna buskarna med de knallröda små bären. I morse var han och Erik ute och plockade en skål till morgonyoghurten medan jag fick sovmorgon. Vilken överraskning att vakna till!

Efter lunch blev det långpromenad med stopp för picknick i det gröna – i strålande solsken! Underbart härligt efter en så regnig midsommarhelg. Väl tillbaka hemma kom Filip på mig bland vinbärsbuskarna där jag provsmakade det första röda bäret. Så nu är de buskarna det nya favorithaket. Bara det att jag åt upp det enda röda bäret så alla Filip har proppat i sig med snörpande mun har varit knallgröna. Uuuhhh, så surt. Hoppas bara hans lilla mage klarar detta. Annars får vi väl spärra av de buskarna tills de också skimrar i rött...

3 Comments:

Blogger Isabelle said...

Åhh vad gott, kan du inte skicka några till oss? Här äts inga smultron. Theo har däremot smak för insekter. Det flyger in så många flugor här hemma som kolavippar vid vardagsrumsfönstret. Och snabbt är han där och mojsar i sig läckerheterna. Usch usch. Stora kramar till er ända från Piteå! En extra stor en till den lill* i magen!

måndag, juni 25, 2007 3:09:00 em  
Anonymous Anonym said...

Hej,
ville bara meddela att jag har lösenordsskyddat Emilias bilddagbok nu...
Kan man meddela dig lösenordet privat här nånstans på bloggen?! Eller via mail?!

Kram Anna

måndag, juni 25, 2007 10:04:00 em  
Blogger Anna said...

isa - uhhh, insekter... ska glädja mig så länge Filip inte stoppar dem i munnen :) Däremot kom jag på honom slickandes på flugsmällaren häromdagen - hög äcklighetsvarning på det med kan jag lova!
Stor KRAM tillbaka till er!

anna & emilia - Såklart vill jag gärna ha ett lösenord! Emilia är ju ett måste att följa varje dag :) Du kan maila det till anna.ivarsson@gmail.com
Kram!

tisdag, juni 26, 2007 9:44:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home