fredag, juli 27, 2007

Rykande het

I går gick jag och Filip rakt in i en folksamling på stan. Lite (läs mycket) nyfiken blev jag, särskilt då jag såg några personer iklädda väldigt bekanta kläder. Välbekanta men på fel plats. Mina ögon måste ha tindrat starkt när jag kom på vilkas kläder det var för en kille klädd i just-de-där-kläderna tog sikte på oss där vi försökte plöja oss igenom utkanten av folkmassan, och han hade något guldskimrande i handen. IKEA-KATALOGEN 2008!!! Jag blev uppriktigt tokglad och försäkrade att han hade förgyllt min torsdag med detta tjuvkiksexemplar. Jag som just har börjat tänka på denna heliga dag (som väl för övrigt nästan vore värd en egen dag i almanackan?) då den tjocka, inspirerande och färgglada katalogen med en frän doft av nytryckt, dimper ner i brevlådan.

Såg att den redan nu går att beskåda i digital form på Ikeas hemsida. För den som ändå vill hålla på traditionen och vänta på pappersexemplaret står det på Aftonbladet att den kommer börja delas ut med start nu på måndag. Och visst är det ändå något visst att kunna krypa upp i soffhörnet och bara bläddra, och bläddra, och bläddra…?

Trots det trista vädret fortsätter sommarroligheterna. I morgon bär det av mot Göteborg och Liseberg. Hoppas vi. Vädergudarna verkar inte vara på sin bästa sida men vi hoppas ändå starkt på att det ”bara” blir skurar under eftermiddagen och kvällen och inte ett envist dagsregn.

Tillbaks till Ikea-katalogen. Vet ni vad? Jag har inte öppnat den ännu! Inte klokt, va? Och så har den legat inom räckhåll i över ett dygn… Men i går kväll var vi på kalas, och i dag har det varit fullt upp med annat. Så i morgon har jag stora planer för bilfärden till Göteborg. Filips favoritbilböcker ”Bobos familj” och ”Vem gömmer sig i djungeln” får vila. I stället ska han få höra den spännande sagan om sängen SÖRUM, berättelsen om bokhyllan BILLY och kärlekshistorien mellan soffan KRAMFORS och soffbordet IMFORS :)

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Lyckades inte hålla mig från deras hemsida efter att ha sett ditt inlägg.... Ska dock bli kul att få papperskopian också...

söndag, juli 29, 2007 8:53:00 em  
Blogger Anna said...

Jag ska erkänna att jag själv också fastnade på hemsidan när jag länkade till den :) Trevlig läsning i pappersversionen!

måndag, juli 30, 2007 10:39:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home