måndag, juli 02, 2007

Sommartider…

I dag är första dagen på min lååånga ledighet. I SJU veckor ska jag vara semester/mammaledig! Ni ska veta att det känns alldeles ljuvligt att smaka på ordet ”sju” för att samtidigt koppla ihop det med nästa goda ord ”veckor”. Sedan är jag fullt medveten om att även så många veckor kan springa i väg fort men jag ska njuta så mycket jag bara kan och vara tacksam över denna förmån. Det är inte många år i livet man får en så lång sommar hemma.

Erik avslutade i fredags sin pappaledighet vilket både han och jag tycker känns snöpligt. Han har verkligen älskat livet som hemmapappa – ännu mer än vad han förutspådde! Det faktum att han i dag började jobba känns dock genast lättare att handskas med då sanningen är den att han efter denna dag har klarat av en av de tre dagar han totalt jobbar innan han går på semester :) Sen är vi lediga tillsammans alla tre hela sommaren sånär som på en vecka till då han ska in och gästspela.

På tal om hemmapappa. Klockan hann inte ens bli lunch i dag förrän jag insåg att livet som hemmamamma på heltid med hästlängder slår livet som kontorsråtta OCH mamma på heltid. Även fast helger och kvällar varit mysiga med Filip så var det alldeles obeskrivbart kul att få tillbringa just en hel måndag med honom.

Sommarplanerna heter en hel massa skoj såsom Stockholm, Helsingborg (då vi även passar på att ta Filip med på hans första utlandsresa över sundet), Eriks föräldrars lilla hus i Askersund och Liseberg (med B-plan Ullared vid dåligt väder…) Hmm, vid närmare eftertanke borde det sista egentligen inte utesluta det andra? Allra bäst i min värld vore alltså fint väder på den planerade Lisebergslördagen men mycket dåligt och därmed perfekt Ullaredsväder en annan dag. *blinkar övertydligt mot vädergudarna*

Och så förstås mycket tid härhemma - för här är ju så skönt att vara. Lite husfix och innepyssel blandat med massor av lek, träffar med vännerna och sol och bad i lagom mängder hoppas jag också att det blir. Lägg därtill många läskande och nyttiga frukostsmoothies, gjorda på frysens bär, som den senaste tiden blivit till en trevlig tradition varje helgmorgon och som nu ska få bli en ännu trevligare tradition var och varannan vardagmorgon… Mmmm, livet är bra härligt!

”Sommartider - hej, hej - sommartider” *visslar falskt och eländigt men ack så glatt*

2 Comments:

Blogger Snäckan said...

Låter verkligen helt underbart och jag ser också fram emot en låång och skön sommar.

onsdag, juli 04, 2007 12:09:00 fm  
Blogger Anna said...

Ja, visst är det det härligaste som finns?! Att vara lediga tillsammans - och njuta av sommaren, även om den just nu verkar regna bort!

fredag, juli 06, 2007 10:24:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home