söndag, augusti 05, 2007

Möte med fienden

Det är med ett lätt illamående jag lägger ut denna bild. Många spindlar har jag mött men ingen öga mot öga tidigare. Oftast är jag på sju röda långt ifrån de små otäckingarna så fort jag konstaterat att det är ett kryp med åtta ben. Den här stötte jag på när jag var på väg in i vårt uteförråd för en stund sedan. Tyckte den satt rätt säkert där i sitt nät och jag kände mig inte lite frän när jag knäppte några mycket närgångna bilder. Visserligen på en meters avstånd med maxzoom på kameran men ändå.

Men hörni, visst ser den ledsen ut? Ledsen och lite desperat nästan – som att den ropar på hjälp och ber mig ta den därifrån. Den ser liksom hängd ut men det är ju visserligen precis vad den gör också – hänger där i sitt nät - så det är kanske inte så konstigt. Eller också kan man helt enkelt se det som att den försöker se cool ut. Ja, det sista får det bli. Inte tänker jag tycka synd om en spindel. Jag som är så rädd för dem. Men sjutton vet om inte detta botade min fobi åtminstone en smula. Hädanefter kommer spindlar vara något mer än ett otäckt kryp med åtta ben. Det kommer även vara ett kryp med ledsna, solglasögonprydda ögon.

1 Comments:

Blogger Erica said...

Måste säga att jag är imponerad! Jag tror faktiskt inte att jag skulle kunna tycka synd om en spindel!!!

Kramar från oss

måndag, augusti 06, 2007 9:42:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home