söndag, februari 04, 2007

Äntligen!

Som vi har längtat och trängtat, suktat och trånat. Och nu är den här – vår nya kamera!

Som jag nämnt vid mer än ett tillfälle började vår gamla följeslagare Olympusen i höstas bli mer och mer ringrostig, för att lagom till den stora julkortsfotograferingen balla ur totalt och få den enda kvinnliga personen i familjen att se rött mer än en gång. Men – allt är nu glömt och förhoppningsvis är suddiga, gryniga bilder, där inomhuskorten alltid ger sken av att vi har 100-wattslampor överallt, ett minne blott…

Jag ser nu fram emot en stunds ivrigt bläddrande i handboken vilket säkert kommer att innefatta ett par ”hårslitningar” och några fula ord från ivriga mig som helst vill kunna allt direkt.

Tänk, snart kommer kanske en premiärbild dyka upp!

4 Comments:

Blogger Mr Marpe said...

Är det en Ixus ni köpt behöver du inte läsa så mycket. Jag köpte en Ixus 50 i våras och den är skitlätt. Det blir ganska bra bilder utan att man gör något om man ta utomhus. Inomhus tar blixten lite väl bra tycker jag. Brukar köra utan och eftersom jag är lite skakig på hand blir resultatet därefter :)

söndag, februari 04, 2007 10:03:00 em  
Blogger Erica said...

Vad kul med ny kamera! Ser fram emot att få se bilder.

Tack för senast, vi hade jättetrevligt! Nästa gång får ni ta och komma till oss istället.

Kramar från Erica och Isabelle

måndag, februari 05, 2007 7:37:00 em  
Blogger Anna said...

mr marpe - :)Det är smällar man får ta - hellre lite grynigt än att det ser "100-wattigt" ut tycker jag (och jag är numera expert på området kritvita inomhusbilder...) Och ja, den var ju inte så avancerad. Erik hann före mig med instruktionsboken och visade mig så tålamodet sattes faktiskt aldrig ens på prov ;)

erica - Ja, verkligen JÄTTEKUL! Och nu menar jag både kameran och att träffa er.

Men du - jag blir allt lite orolig...läste på din blogg att lillan var sjuk. Tänk om det var Filip som smittade... Hoppas verkligen hon är piggare igen och att ni inte har åkt på det också!

Vi kommer gärna till er någon dag!
Kram Anna (Filip kastar slängpuss i sömnen ;) )

måndag, februari 05, 2007 9:56:00 em  
Blogger Erica said...

Sitter och surfar lite, Isabelle sover fortfarande efter 2(!) timmar.
Är det nu så att Filip smittade henne så gör det inget, vi valde ju att komma till er. Jag tror dock att det är mest pga tänderna hon varit lite dålig. Är fortfarande lite snuvig så vi väntar ett tag med att bjuda hit er.
Kram Erica

PS Det blir kl 15.00 den 25/2 om du fortfarande vill komma.

torsdag, februari 08, 2007 3:50:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home