måndag, mars 12, 2007

Veckans tema: Nya recept

Med en matglad liten 1-åring i huset har det plötsligt blivit jättekul att laga mat. Jag är annars mest för bakning – matlagning har tidigare varit som roligast då det kommit gäster. Ända tills nu. De där Semperburkarna som var riktiga favoriter i höstas rynkas det numera mest på näsan åt. Samma mat som mamma och pappa äter ska det vara och denna stund har man ju faktiskt längtat efter!

Så vi har tagit oss rejält i kragen och numera står jag där vid spisen, i
Eriks knallrosa Barbapappaförkläde från Rumba med matchande illröda spisrosor på kinderna, och känner mig som en riktigt präktig matmamma. Ganska snabbt insåg jag dock att de 10 rätter vi brukar variera mellan inte räcker. Varierat ska det vara, snabbt ska det helst gå och så ska det förstås vara gott också. Visserligen tror jag att Filip skulle vara hur nöjd som helst med köttfärssås varannan dag men det går ju inte. Nej, senaste tiden har det serverats nya rätter nästan varje dag med den ena nya smaken efter den andra. Och så förstås massor av grönsaker och frukt till. Erik som inte har varit så mycket för grönt i sitt liv tror att han håller på att bli frukt- och grönsaksförgiftad. Jag intalar honom att det i så fall bara är ett hälsosamt tillstånd.

Den här veckan tänker jag dela med mig av recept på rätter som bums blev nya favoriter och garanterat kommer att lagas igen och igen och igen…

4 Comments:

Blogger sandra said...

Åh vad härligt! Det ser jag fram emot. Alltid härligt med vardagslätta och smarriga recept :-)

måndag, mars 12, 2007 7:54:00 em  
Anonymous Anonym said...

oj så bra, då ska jag garanterat titta in här i veckan.. det är ju så bra att få tag på recept som någon tipsar om av egen erfarenhet! Jag brukar läsa din blogg & tycker att den är bra och vardagsmysig :)

måndag, mars 12, 2007 8:44:00 em  
Anonymous Anonym said...

Underbart med lite middagstips, speciellt såna som smakar bra och är relativt lätta att laga. Ser verkligen fram emot detta. Bra ide!!

tisdag, mars 13, 2007 5:24:00 em  
Blogger Anna said...

alla - ooops, nu fick jag plötsligt prestationsångest :) Nej, men allvarligt talat är detta något alla bloggare borde göra. Tänk vad man skulle kunna utöka sin receptpärm!

Förresten är detta en "favorit i repris" utifall att ni inte brukade vara här i höstas. Jag hade då en "Tema Mat-vecka" med start den 2 oktober om ni vill se fler recept...

maria - Tack, vad snäll du är och vad glad jag blir :)

tisdag, mars 13, 2007 7:51:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home