fredag, december 01, 2006

Lucka 1 - Vem har tänt den stjärnan?

Typiskt nog har jag redan använt mig av bilden på just den stjärnan i ett tidigare inlägg. Egentligen har jag även nämnt vår koppling till låten med titeln, men…

Det är ett magiskt ögonblick varje gång jag vaggar Filip i famnen framför stjärnan samtidigt som jag hör Carola sjunga denna låt i bakgrunden (nu lät det nästan som att hon finns här live men jag menar ju förstås från datorn) Dag som kväll, han BLIR verkligen lugn. Han lyssnar och tittar på stjärnan och sen på mig och jag blir tårögd. Och så väcker det så härliga minnen från magen-i-vädret-tiden och pyttebebistiden då han alltid somnade när vi stod där uppe.


”Du mitt lilla barn, en ängel givit namn. Är du jordens dolda skatt, jag fått skydda denna natt. Är det själva himlen som jag gungar i min famn?” Melodin är vacker. Texten är fin. Lilla Filip är underbar.

Och svaret på frågan? Jo, faktiskt har FILIP tänt stjärnan i dag. Och släckt och tänt och släckt och tänt och släckt och tänt. Attans rent ut sagt att han skulle hitta den knappen.